torek, 05. januar 2016

Najbolj pogoste težave in vprašanja o davčnih blagajnah po uveljavitvi Zakona o davčnem potrjevanju računov

Kot podjetje, ki se ukvarja z razvojem programske opreme za davčne blagajne smo po nekaj dneh veljave Zakona o davčnem potrjevanju računov zaznali naslednje tehnične težave:

  • Veliko časa se porabi pri nameščanju tiskalnikov, ki so starejšega tipa in naj bi podpirali QR kodo (dvodimenzionalno črtno kodo). Namen QR kode na računu je, da olajša delo zavezancem in finančnim inšpektorjem, ko bodo preverjali, ali je izdajatelj račun res potrdil prek informacijskega sistema Finančne uprave. Uvedba QR kode na računu pa bo zavezance tudi dodatno stala. Podjetniki so že pred uvedbo zakona opozarjali, da stari tiskalniki ne morejo natisniti QR kode in da bodo morali zaradi tega kupiti nove. To bi predstavljalo še dodaten strošek (od 100 evrov za male uporabnike do nekaj deset tisoč evrov za večje trgovine). Poleg tega so opozarjali, da bo dva krat dva centimetra velika QR-koda močno povečala porabo papirja za račune in črnila za tiskanje. FURS pričakuje, da bo njen informacijski sistem vsak dan potrdil od tri do pet milijonov računov.
  • Nekaj težav smo imeli tudi s prikazom šumnikov na računu, pri starejših tiskalnikih. Vendar ima program Pos Sector možnost izbire različnih emulacij, odvisno od tipa tiskalnika.

Najbolj pogosta vprašanja v zvezi s programom, ki so nam jih postavile naše stranke ob uvajanju na nov program so bila:

  • Kako se naredi konec izmene?

V programu je omoočeno, da se preprosto klikne na ikono, kjer se izbere, katere postavke  naj vsebuje poročilo za določenega operaterja.

  • Kako dodati stranko v program pred izdajo računa?

V programu to omogoča ikona levo od gotovine.

  • Kje se naredi končni zaključek dneva?

V Backoffice – Knjigovodstvo – Izpis poročila za obdobje, spodaj desno izberete za kateri dan želite izpis in označite, katere postavke želite, da se vam izpišejo na poročilu.

  • Zakaj račun ni bil davčno potrjen?

V skoraj vsakem primeru, ko so nas stranke klicale za podporo, da račun ni dobil EOR (enkratna identifikacijska oznaka računa) številke s strani Finančne uprave, je bil razlog, da tisti, ki je izdal račun (operater) v programu ni imel vpisano svojo davčno številko, ki je pogoj za ZOI številko. Ta številka se pošlje na FURS in na to FURS odgovori z davčno potrditvijo o prejemu računa, s številko EOR.

The post Najbolj pogoste težave in vprašanja o davčnih blagajnah po uveljavitvi Zakona o davčnem potrjevanju računov appeared first on POS Sector.

Ni komentarjev:

Objavite komentar